nbc

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av NBC Gottne - 22 maj 2010 15:56


  


Puh, jag vet inte hur varmt ni har det men här är det väldigt varmt, 48,5 grader i skuggan. Vi är i slutet av torktiden och jag spanar efter moln varje dag. Tänk dig nytt frächt gräs. Det riktigt vattnas i munnen.

Maten är riktigt dyr nu säger Tagaichat. Jag hörde hur hon pratade med sin man imorse. Det känns så bra att veta att Aklim får näringsrik mjölk varje dag. Tagaichat skall hälsa på den andra inköpta geten idag. Hon heter Arzahat, det betyder vi ses på Tamacheque. Hon bor på andra sidan stan så det är svårt för mig att hälsa på men jag har hört att hon bor hos en 7 barns familj där Aicha 2 år är näst yngst i syskonskaran. Aicha har downs syndrom och fick tidigt en lillasyster som är ett år nu. Aicha väger bara 7 kg fast hon är 2 år och hon kan inte gå. Hon älskar getmjölk och får en stor kopp på morgonen och en stor kopp på kvällen.

Tänk att Aicha och Aklim får mjölk varje dag ända från NBC i Sverige.

Ikväll kanske jag får höra hur det gick när Tagaichat hälsade på hos Aicha. Nu ska jag spana vidare efter regnmål.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards