nbc

Alla inlägg under maj 2011

Av NBC Gottne - 30 maj 2011 00:28

Tjena,

här i Niger är det runt 50 grader nu i skuggan. I går eftermiddag såg vi några små små moln. Men ingen vind, inte ens en bris kände vi av.

Det är varmt. Fördelan med den här årstiden är att vi getter får ströva runt fritt och se om vi hittar nåt att äta.

Jag är ju en snygg getkille så jag spanar både efter nåt att käka men även efter brudar.

De allra flesta getter som NBC har köpt in har killingar och deras mjölk är värdefull både till killingarna men även till de barn som behöver den livsbiktiga mjölken. Så de getterna som ger mjölk släpper man inte gärna lös.

Men jag brukar gå hem till dem och se hur de har det. Och jag ser ju barnen växer och växer.

Jag hörde att ni i Sverige nyligen släppt era kossor ut i det fria men det pga av att ni nu har gräs. Vi djur älskar att vara ute i det fria.

Chiao så länge mina vänner!     

Ovido - Quiz & Flashcards