nbc

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av NBC Gottne - 20 maj 2010 20:20


  


Nu har jag varit och träffat Io, som betyder kom på tamacheque. Io är en gettjej som bor i kvarteret bredvid mig. Hon är flyttade dit igår och är inköpt av NBC. Hon har ganska nyligen fått en killing och har massor av näringsrik mjölk. Familjen som hon bor hos har en son, Aklim, som är ca 1½ år. När Aklim skulle födas så tog det så lång tid och när han kom ut hade han navelsträngen runt halsen. Han har en hjärnskada och kan inte tugga mat utan dricker bara välling. Aklims mamma är änka och har inte så mycket pengar. Aklim har mest druckit vattvälling. Doktorn har sagt att det inte räcker utan att han behöver mjölk i vällingen för att må bättre. Nu mjölkar Aklims mamma Io varje kväll och morgon och Aklim får välling på mjölk.

När jag var där så var Tagaichat på besök och hon skrattde med Aklims mamma.

De ska bli spännade att fortsätta att besöka Io och Aklim.

Tack för mig. Nu måste jag hem innan husse undrar vart jag tog vägen.


Av NBC Gottne - 20 maj 2010 13:57

   Jag ska berätta något roligt som jag har hört! Man har ju lite tid på sig här i Niger att snoka runt lite bland kompisarna. Jag hörde att det har kommit 2 st snygga gettjejer som Tagachi har varit och köpt in för pengar de har skickat från NBC i Gottne. Det blir att spana in tjejerna   Visst är det bra..nu får två familjer här med en handikappat barn mjölk och ost. Sen hörde jag att sex stycken getter är på väg att köpas in.                                            Det var en man som fick en get i födelsedagspresent av sin fru. Han tyckte det var kul! Han frågade  hur vet jag att min get mår bra blir mjölkad,kammad,badad och klippt och inte nog  med det// ut och gå också  Han tror att man är en hund !                            see yu laater                                                   
                                                  
                    See

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards