nbc

Alla inlägg den 16 september 2010

Av NBC Gottne - 16 september 2010 08:29

Oj, oj, oj vad det har regnat inatt. Det bara öste ner. Helt otroligt. Det rann vatten i floder på marken så jag blev alldeles blöt. Men nu har solen kommit fram och jag har stått och värmt mig. Vi var ganska många som stod och värmde oss, både getter, får och barn.


Det här är Leilas pappa. Leilas mamma dog när hon bara var några månader gammal.

De har fått två getter från NBC i Gottne. Leila är beroende av getmjölken för att över leva.




Det här är Leila, världens sötaste baby.






På natten sover Leila under myggnät som hon också har fått av NBC. Det skyddar henne från malaria som är den största dödsorsaken, för barn under 5 år, i Niger.


Nu ska jag gå tillbaka och värme mig i solen tillsammans med mina kompisar.  

Ovido - Quiz & Flashcards